Thursday, July 12, 2012

Penghijrahan. :)




tarek nafas dalammm2.... fuhhh...

:)
Bismillahirahmanirrahim..
Assalamualaikum semua..
(macam ramai je yang bace blog aku ni ek? ahah)

dengan berbesar hati nye aku nak citer yang aku da mula berjilbab.. da pakai tudung.. alhamdulillah.. sebahagian daripada aurat aku dah tertutup.. kurang siket da dosa..
hehe.. kenape tetibe ek? budak2 ofis aku sume pelik aja.. sume tanye.. sebab ape? sebab puase ke? nanti da lepas puase free hair balik eh? oh nonono... please la jangan doa kan aku jadi camtu..insyaAllah.. aku nekad untuk berhijab buat selamenye.. amin.. moge aku tabah and hati aku teguh untuk semua ni.. :) doa kan aku kayh? hee..

sebab ape aku tetibe jer berhijab? first of all.. aku memang da lame niat nak bertudung okayh~ just hati rapuh lagi.. pakai pun time puase jer.. then bukak balek.. dengan alasan tak ready lagi.. nanti nak buat fesyen rambut ala2 Tasha Shila.. hikhik.. cantik kan?? >_< hahaha.. tapi.. a few weeks ago... aku terbukak blog kawan aku (aida).. entry dia pasal dia dah bertudung.. betul2 buat kan hati aku tersentuh.. betape matang nye pemikiran dia.. aku betol2 salute ah kat die.. hurmm.. mmg ade niat nak bertudung pas kawen, tapi btol ape yg member aku cakap uh.. kita pas kawen, laki kita free2 je dah tak tanggung dosa aurat kita, tapi parents kita? yang dah jage kita dari lahir sampai ke hari ni? ta nak fikir plak dosa yang diaorang tanggung hanye sebab anak2 ta ready nak menutup aurat? mane keadilan macam tu? itu yang membuat kan aku termenung sejenak, berfikir panjang akan kebenaran yang disuara kan oleh kawan aku tu. betape aku sedih mengenangkan ape yang mak aku tanggung, dan lagi ape yang arwah ayah aku alami di alam barzakh hanye sebab aku ta menutup aurat dengan sempurna. ya Allah.. betape kejamnye aku terhadap ibu bapa aku. Ampuni la aku ya Allah.. :'( dan cube fikir balik, macam mane pas dah kawen nanti.. anak2 kita plak wat kite camtu.. maka gagal lah aku menjadi seorang ibu yang boleh membimbing anak2 aku ke jalan yang diredhai Allah.
Aku tau aku ta de la perfek mane pon, aurat ni baru tutup rambut, sembahyang pun tunggang langgang lagi, tapi.. TAPI.. aku berdoa agar aku diberi peluang untuk jadi yang lebih baik, aku sedang belajar.. moge semua doa kan yang terbaik untuk aku n bagi mereka yang sedang mencari keredhaan Allah macam aku ni yer..
jangan la kondem2 aku, aku baru bertatih.. aku sedang belajar, dan oleh itu.. ajar lah aku dengan cara yang betul, mane yang salah, cube beritau aku, didik lah aku..
thanks pal..
Amin...
:)
<3 p="p">
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
ni lah rupe aku yang dah bertudung skang.. haha.. blurrrrrrr!






















***************
p/s: gambar2 lame dalam blog ni... bagi aku mase ye untuk delete.. sayang laa..
nak save.. tapi biziiiiiiiii!!!
(T_______T)





*******

XoXo
Lynn
:)

No comments:

Post a Comment

Let's Click!